テイラースウィフト Taylor Swift "Seven" 歌詞 和訳 folklore

テイラースウィフト Taylor Swift "Seven"  歌詞 和訳

 

youtu.be

[Verse 1]

Please picture me in the trees 木々の中にいる私を思い描いてみてよ

I hit my peak at seven 7歳の時が最高の時だったわ

Feet in the swing over the creek 小川の向こうのブランコに立って

I was too scared to jump in 飛び込むのはとてもこわかったけど

But I, I was high in the sky 空の中で高く飛んだの

With Pennsylvania under me ペンシルバニアを下に見おろしながら

Are there still beautiful things? まだ そこに美しいものたちはいるかな

 

[Chorus]

Sweet tea in the summer 夏に飲んだ甘いお茶

Cross your heart, won't tell no other 他の誰にも言わないって心に誓った

And though I can’t recall your face あなたの顔は思い出せないけれど

I still got love for you あなたへの愛はまだここにあるの

Your braids like a pattern 模様みたいなあなたの三つ編み

Love you to the moon and to Saturn 月と火星に行って戻って来るほど好き

Passed down like folk songs フォークソングみたいに語り継がれた

The love lasts so long, oh 愛はとても長く残る

 

[Verse 2]

And I've been meaning to tell you あとずっと言おうと思ってたんだけど

I think your house is haunted あなたの家は幽霊が住んでると思う

Your dad is always mad and that must be why あなたのお父さんがいつも怒ってるのはそのせいよ

And I think you should come live with me わたしと一緒に住むべきだよ

And we can be pirates そして海賊になるんだ

Then you won't have to cry そしたら泣かなくて済む

Or hide in the closet それかクローゼットに隠れるかね

And just like a folk song そしてフォークソングみたいに

Our love will be passed on わたしたちの愛は引き継がれるの

 

Please picture me in the weeds 雑草の中のわたしを思い浮かべて

Before I learned civility わたしが礼儀正しさを習う前

I used to scream ferociously any time I wanted いつでもそうしたい時に獰猛に叫んでた

I, I

 

[Chorus]

Sweet tea in the summer 夏に飲んだ甘いお茶

Cross my heart, won’t tell no other 他の誰にも言わないって心に誓った

And though I can't recall your face あなたの顔は思い出せないけれど

I still got love for you あなたへの愛はまだ持ってるの

Pack your dolls and a sweater 人形とセーターを詰めて

We'll move to India forever インドに引っ越して一生住むんだ

Passed down like folk songs フォークソングみたいに語り継ぐ

Our love lasts so long わたしたちの愛は長く残る