Lauv 新曲 - Love somebody 歌詞 和訳 

Lauv - Love somebody 和訳 

 

youtu.be

 

[Intro]

Why do I do this?

Pick you up and put you down and put you through this

 

なんで僕はこうなんだろう

君を振り回してこんな目に合わせて

 

[Verse]

Started off as a good thing, a sure thing

You held back, but I know

In the moment our lips touched

The rush sent us straight to the moon

I should've known that we'd be coming down

Right to the bottom where we are now, mmm

Started off as a good thing, a sure thing

What the hell did I do? Yeah

 

いい感じに始まって、僕たちうまくいく確信があったのに

君は 躊躇ってたけど 僕はわかってた

僕らの唇が触れ合った瞬間

まるで一瞬で月まで飛ばされたみたいな感覚だった

僕らが今いるどん底に 落ちていることに気付くべきだったね

 

きっと うまくいくと確信してたのに

僕は何をやらかしたんだ

 

[Chorus]

Every time I think I love somebody

Always find a way to throw it all away

I don't ever wanna hurt nobody

I don't wanna be the one to say

That we gotta have a conversation

I don't wanna watch the tears roll down your face

No, I hurt you and I, I'm sorry

All I wanted was to love somebody

 

誰かを愛していると思うたんびに

あらゆる方法で 全部投げ捨てたくなる

誰のことも絶対に傷つけたくないのに

話し合おうって言う側になりたくないのに

君の顔から溢れる涙を見たくないのに

ちがう 僕は君を傷つけた ごめん

誰かを愛したかっただけなんだ

 

[Post-Chorus]

Why do I do this?

Pick you up and put you down and put you through this

なんで僕はこうなんだろう

君を振り回してこんな目に合わせて

 

[Verse]

Started off as a good thing, a sure thing

You held back, but I know

In the moment our lips touched

The rush sent us straight to the moon

I should've known that we'd be coming down

Right to the bottom where we are now, mmm

Started off as a good thing, a sure thing

What the hell did I do? Yeah

 

うまくいく予感と確信があったのに

 

君は 躊躇ってたけど 僕はわかってた

僕らの唇が触れ合った瞬間

まるで一瞬で月まで飛ばされたみたいな感覚だった

僕らが今いるどん底に 落ちていることに気付くべきだったね

きっと うまくいくと確信してたのに

僕は何をやらかしたんだ

 

[Chorus]

Every time I think I love somebody

Always find a way to throw it all away

I don't ever wanna hurt nobody

I don't wanna be the one to say

That we gotta have a conversation

I don't wanna watch the tears roll down your face

No, I hurt you and I, I'm sorry

All I wanted was to love somebody

 

誰かを愛していると思うたんびに

あらゆる手を使って やめたくなるんだ

誰のことも絶対に傷つけたくないのに

話し合おうって言う側になりたくないのに

君の顔から溢れる涙を見たくないのに

ちがう 僕は君を傷つけた ごめん

誰かを愛したかったんだ

 

[Post-Chorus]

Why do I do this?

Pick you up and put you down and put you through this

Why do I do this?

Pick you up and put you down and put you through this

Why do I do this? (Every time I think I love somebody)

Pick you up and put you down and put you through this (Always find a way to throw it all away)

Why do I do this? (I don't ever wanna hurt nobody)

Pick you up and put you down and put you through this (I don't wanna be the one to say)

なんで僕はこうなんだろう

君を振り回してこんな目に合わせて

誰かを愛していると思うたんびに

それを投げ捨てる方法を見つけるんだ

誰のことも絶対に傷つけたくないのに

 

[Outro]

That we gotta have a conversation

I don't wanna watch the tears roll down your face

No, I hurt you and I, I'm sorry

All I wanted was to love somebody

  

話し合おうって言う側になりたくないのに

君の顔から溢れる涙を見たくないのに

ちがう 僕は君を傷つけた ごめん

誰かを愛したかったんだ

 

   一昨日の24日に出された新曲です。

 

歌詞を読んだ時のモヤモヤする感じが 

映画を一本見た気分なのがLAUVっぽい。情景が綺麗だけどリアルな感じ。