jealousy, jealousy Olivia Rodrigo 歌詞和訳 意訳 オリヴィア ロドリゴ

youtu.be

 

 

​JEALOUSY, JEALOUSY LYRICS

 

[Verse 1]

I kinda wanna throw my phone across the room

スマホを部屋の向こうに放り投げたくなる

'Cause all I see are girls too good to be true

だって 画面の向こうにいるのは カンペキすぎる女の子達ばっかり

With paper white teeth and perfect bodies

真っ白な歯の、スタイルの完璧な子達

Wish I didn't care

気にせず 無視できたらいいのに

I know their beauty's not my lack

 

あの子達が美しいからって 私がダメな訳じゃないのは分かってる。

But it feels like that weight is on my back

And I can't let it go

 

だけど 重荷が背中にのしかかって来て 降ろせない気分

 

[Chorus]

Com-comparison is killin' me slowly

人と比較しすぎて 私自身がじわじわ死んでくみたい

I think I think too much

'Bout kids who don't know me

私が誰かも知らない子達について 考えすぎなのはわかってる

I'm so sick of myself, I'd rather be, rather be

自分には本当にウンザリ

Anyone, anyone else

いっそのこと 誰か違う人になりたい

My jealousy, jealousy started followin' me (He-he-he, he)

嫉妬心が 私を追いかけ始めたの

Started followin' me (He-he-he, he)

 

[Verse 2]

And I see everyone gettin' all the things I want

私が欲しいものを皆が手に入れていく

And I'm happy for them, but then again, I'm not

よかったねって思うけど、でもやっぱ思えない

Just cool vintage clothes and vacation photos

クールなビンテージの洋服とか、旅行の写真

I can't stand it, oh God, I sound crazy 

見てて 耐えられない おかしいよね

Their win is not my loss

あの子達の勝ちが 私の負けって訳じゃない

I know it's true

それは分かってる

But I can't help gettin' caught up in it all

だけど どうしても 気にせずにはいられない

 

[Chorus]

Com-comparison is killin' me slowly

人と比べすぎて どうにかなりそう

I think I think too much

考えすぎなのは分かってる

'Bout kids who don't know me

私のこと知りもしない子達について

I'm so sick of myself, I'd rather be, rather be

自分には本当ウンザリする

Anyone, anyone else

誰か他の人になれたらいいのに

My jealousy, jealousy

嫉妬が追っかけてくる

 

[Bridge]

Yeah, all your friends are so cool, you go out every night 

In your daddy's nice car, yeah, you're livin' the life

あなたの友達は皆 イケてる子ばっかりだし、パパの車で毎晩出かけてって 人生楽しそうだよね

Got a pretty face, a pretty boyfriend too

可愛いし、かっこいい彼氏もいるし

I wanna be you so bad, and I don't even know you

あなたになりたくてしょうがないよ あなたの事知りもしないのに

All I see is what I should be

Happier, prettier,

私なんかより もっと 幸せで 可愛くて、

私もそうならなきゃいけないのに

jealousy, jealousy 

All I see is what I should be 

I'm losin' it, all I get's jealousy, jealousy

全部羨ましくて 頭おかしくなりそう

 

[Chorus]

Com-comparison is killin' me slowly

人と比較ばっかりして 自分が ゆっくり 死んでくみたい

I think I think too much

考えすぎなんだよね

'Bout kids who don't know me

私のことなんか知りもしない子達のこと

And I'm so sick of myself, I'd rather be, rather be (Oh, oh)

本当 自分が嫌になる 

Anyone, anyone else (Anybody else)

いっそ 他の人になれたらいいのに

Jealousy, jealousy (Oh) 

嫉妬が追っかけてくる

I'm so sick of myself, I'd rather be, rather be (Oh-oh-oh)

自分自身には 本当 ウンザリ

Anyone, anyone else

誰か他の人になりたい

Jealousy, jealousy

Started following' me

嫉妬が私を追いかけてくる