Billie Eilish Copycat 歌詞 和訳 ビリーアイリッシュ

youtu.be

  

 

Verse 1]

Don't be cautious, don't be kind

You committed, I'm your crime

Push my button anytime

You got your finger on the trigger, but your trigger finger's mine


警戒しないで

いい人のふりなんかしないで

やっちゃったね わたしがあんたの罪

いつでもわたしのスイッチ押しなよ

あんたの指が引き金にあるって?

その人差し指実はわたしのなんだよね

 

[Verse 2]

Silver dollar, golden flame

Dirty water, poison rain

Perfect murder, take your aim

I don't belong to anyone, but everybody knows my name


銀の硬貨 黄金の炎

汚い水 汚染された雨

完璧な殺人 狙いを定めて

わたしは 誰にも属さない 

けど 皆んながわたしの名前を知ってるんだ

[Pre-Chorus]

By the way, you've been uninvited

'Cause all you say are all the same things I did

 

ところで あんたを招待した覚えないんだけど

だって あんたが言うこと 全部 わたしがやったことの繰り返しじゃん


[Chorus]

Copycat tryna cop my manner

Watch your back when you can't watch mine

Copycat tryna cop my glamour

Why so sad, bunny? 

Can't have mine

 

真似っこさん わたしのやり方を盗もうとしてる

あんたの背後に気をつけなよ 私があなたの視界にいない時

真似っこさん わたしの魅力を盗もうとしてんの 

何がそんなに悲しいの うさぎちゃん? 

わたしのはあげないよ


[Verse 3]

 

Call me calloused, call me cold

You're italic, I'm in bold

Call me cocky, watch your tone

You better love me, 'cuz you're

just a clone 

 

無神経とでも冷たいとでも呼びなよ

あんたはイタリックでわたしは太文字なの

うぬぼれ屋って呼びなよ

言い方にお気をつけて

あんたわたしを好きになった方がいいよ

だってあんたは ただのクローンだから

 

By the way, you've been uninvited

'Cause all you say are all the same things I did

ところで 呼んだ覚えないんだけど

だって あんたのやることなす事 わたしと同じでしょ


[Chorus]

Copycat tryna cop my manner

Watch your back when you can't watch mine

Copycat tryna cop my glamour

Why so sad, bunny? Can't have mine

真似っこさん わたしのやり方を盗もうとしてる

あんたの背後に気をつけなよ 私が視界にいない時

真似っこさん わたしの魅力を盗もうとしてんの 

何がそんなに悲しいの うさぎちゃん? 

わたしのはあげないよ


[Bridge]

Mine

I would hate to see you go

Hate to be the one that told you so

You just crossed the line

You've run out of time

I'm so sorry, now you know

Sorry I'm the one that told you so

Sorry, sorry, I'm sorry, sorry

Psych


わたしの。

あんたに わざわざ そんなこと言う側になりたくないんだけど

あんたは一線を超えたわけよ

もう時間がない

今さら わかったなんて かわいそうに

わたしがそう言う側でごめんね

ごめんごめん ごめんよ

嘘だけど

 

[Pre-Chorus]

By the way, you've been uninvited

'Cause all you say are all the same things I did

ところで あんた呼ばれてないんだけど

だって あんたのやること 全部わたしの真似でしょ

 

[Chorus]

Copycat tryna cop my manner

Watch your back when you can't watch mine

Copycat tryna cop my glamour

Why so sad, bunny? Can't have mine

 

真似っこさん わたしの魅力を盗もうとしてんの 

何がそんなに悲しいの うさぎちゃん? 

わたしのはもらえないよ

 

 

わたしも脳内では what the fuc** の時がしょっちゅうあるので

強くなりたい時 いっつも BILLIE EILISH 聞いてます。

 

 

アコースティックver もかっこいいです。

youtu.be