Invisible Things - Lauv 歌詞 和訳

youtu.be

Invisible Things - Lauv  和訳 対訳 

Lauvの曲は、割といつでもどこでかかってきても、うれしい気分になる。

バスの中、歩いているとき。学校や仕事場に行くとき。旅行に行く飛行機の中。

日常の中でも、特別な時間でも、ふと聞くのにとても向いているけど

決してただのBGMにはならなくて Lauv独特の繊細さや優しさが

popな音楽と一緒になって 寄り添ってくれるような曲たちだと思います。 きっとずっと好きだろうな。

 

 

 

[Verse 1]

まだ覚えてる?

子供の頃にどういう風に感じてたか

あの場所はまだ存在するのかな

あの時僕たちは一瞬を生きていて

恐れは 僕たちにとって見知らぬ言葉みたいだった

まだあの場所は残っているのかなってふと思うんだ

 

[Pre-Chorus]そう 僕たちは ソファーでお城を建てて

マッチもないのに 火をおこしたりして

いつかは破られるかもなんて、恐れずに約束をした

今の僕たちは 常に疑心暗鬼になって考えてる

幸せは高級なものだって思ってる

でも 君といる時は 学び直すんだ

 

[Chorus]目に見えないものたち。僕が最も好きなもの

君を近くで抱きしめたときにに感じるんだ

 全部無くした

目に見えないものたち。僕が最も愛おしいもの

だから 君を近くに抱きしめさせて

 

[Verse 2]最後にこんな風に感じたのがいつだったか覚えてる?

子供の頃に感じた気持ち

 

[Pre-Chorus]そう 僕たちは ソファーでお城を建てて

マッチもなしに火を感じた

破られるかもなんて怖がりもせずに約束をしてた

今の僕たちは 常にああだこうだ考えて

幸せは高級なものだって思ってる。

でも 君といる時は 思い出せるんだ

 

[Chorus]目に見えないものたち。僕が最も好きなもの

君を近くで抱きしめた時に感じるんだ

物事が来たり去ったり 全部無くした

僕最も愛おしい目に見えないものたち

だから 君を近くで抱きしめさせて

 

[Bridge]子供の頃に感じたみたいな気持ち

誓うよ。その他には何もこの世界に存在しない

 

[Chorus]僕が最も好きな目に見えないものたち

君を近くで抱きしめた時に感じるんだ

物事が来たり去ったりして 全部無くした

目に見えないものたち 僕が一番好きなもの

だから 君を近くに抱きしめさせて

 

[Outro]僕たちがキスする時に感じる

他には何もこの世界に存在しないみたいだ

(必要なのは『その誰か』だけなんだ)

本当だよ。僕たち2人とも忘れてしまったら

いつか振り返ってこの時を思い出すんだ。






[Verse 1]

Do you still remember

The way that we felt when we were kids?

Wonder if that place still exists, mmm

We lived for the moment

And fear was a stranger to our lips

Wonder if that place still exists

 

[Pre-Chorus]

Yeah, we built castles out of couches

Felt fire without matches

Made promises without fear of gettin' burned

Now we're always second-guessing

We think happy is expensive

But every time I'm with you, I relearn

 

[Chorus]

It's the invisible things that I, that I love the most

It's the way that I feel when I, when I hold you close

'Cause everything I lose, oh, it comes and goes

It's the invisible things that I, that I love the most

So, let me hold you close

So, let me hold you close

(Oh, yeah)

 

[Verse 2]

Do you remember

The last time we felt something like this?

The way that it felt when we were kids

 

[Pre-Chorus]

And we built castles out of couches

Felt fire without matches

Made promises without fear of gettin' burned

Now we're always second-guessing

We think happy is expensive

But every time I'm with you, I relearn

 

[Chorus]

It's the invisible things that I, that I love the most

(I love the most, I love you)

It's the way that I feel when I, when I hold you close

(I hold you close, I hold you)

'Cause everything I lose, oh, it comes and goes

It's the invisible things that I, that I love the most

So, let me hold you close

So, let me hold you close (Oh, oh)

So, let me hold you close

 

[Bridge]

Way I feel and the way we kiss

Swear that nothing else in the world exists (Shhh)

 

[Chorus]

It's the invisible things that I, that I love the most

(I love the most, I love the you)

It's the way that I feel when I, when I hold you close

(I hold you close, I hold you)

'Cause everything I lose, oh, it comes and goes

It's the invisible things that, that I love the most

So, let me hold you close

 

[Outro]

Way I feel from the way we kiss

Swear that nothing else in the world exists (All you need is someone, all you need is someone)

Cross my heart if we both forget

Someday, we'll both look back and remember this (All you need is someone, all you need is someone)



Lauv ラウヴ LAを拠点とした 25歳のシンガーソングライター

2018年に 『I meT you when I was 18.』を発表。

今年の3月に ニューアルバム 『How I'm feeling』を出したばかり。

自身も鬱を経験したことから メンタルヘルスをサポートする 非営利団体の 「ブルーボーイ基金」を立ち上げていたり、5月には My blue thought(私のブルーな考え)という 世界中の人が悩みや思っていることを共有できる サイトを立ち上げた。